Saturday, October 26, 2013

Week 2 #30daysjumpingrope Challenge and the first 10kg is DONE!

Salam..

Harini cukup 2 minggu dah 30days jumping rope yang aku buat sendiri dan aku syok sendiri tu hahaha
tak kesah la syok sendirik pon janji aku ada jadual workout yang aku akan terpaksa buat so takda la ngelat saje kannn..

By the way, today's result is remarkable. tp tatau la kalau scale aku rosak or bengong sbb tiba2 mcm turun banyak bodyfat.. let see..

WEEK 2

Weight loss : 600g
Fatloss : 3%

The weightloss is just a normal weight loss.. but the fatloss is some kind of unpredictable. I hope my scale didnt fool me eh? 

Jangan minggu depan naik pulekkkk suda laa hahaha but I do expect some weight gain next week because miss P will be coming around hehe

Anyway, I'm still on intermittent fasting for this week but I'm off during weekend. weekend adalah masa bersukaria bersama keluarga so..payah skit..

This week was more intense than last week. I felt sore everyday..seriously everyday even on my rest day. But sore is a new sexy right? hahaha layankan ajer.. 

I've started taking fish oil as a supplement. Bought it from Cosway at RM25+ I guess. harga diskaun. klau tak lagi mahal. 



My jumping rope skill is getting better. I can do the crossover now y'all! haha 
tapi 2-5 reps pastu sangkut..kah2.. everything needs practice. kalau malas prektis mmg takkan dapat. jangan mimpi aje. hehe

Jump rope adalah satu2 nya workout yang ko tak boleh nak buat dengan malas walaupun dah letih tahap ape.. sbb klu malas2 tali kena badan. malas2, sangkut kat kaki. nak tak nak, kena hayun sekuat hati dan angkat badan sekuat mungkin. sbb tu jump rope ni best. 

Oh btw, dengan weight 65.1kg, I am almost 10kgs down from my post partum weight.. yeyyy!! Lepas habis pantang haritu masa kat Kuching ada timbang and I was 75kg. I am so grateful..Alhamdulillah.. 

This is how 10kgs looks in a picture :



Walaupun belum nampak beza sangat kan..tp I can feel the difference..
My goal is not yet achieved. But the 1st phase is done done done !!! weehoooo..! 2nd phase will getting harder, I know..so I need to be mentally prepared n be more determine. 

Mungkin ramai yang rasa menyampah sbb wall fesbuk aku skang dah penuh dengan citer workout saje.. (selain luahan hati ckp omputih tika marah itu haha) tapi aku tau masih ramai yang perlukan semangat nak start workout. Aku harap sedikit sebanyak apa yang aku share dan tulis akan bantu korang dengan semangat tu, buat korang terpikir "klau dia yg anak dua, badan besar, boleh buat semua tu, kenapa aku tak boleh buat?" 

Akhirnya, semua tu terpulang pada korang sendiri. part aku untuk bagi korang semangat dah lepas.. part aku untuk ingatkan dah lepas.. tinggal part korang sendiri jer nak buat ke taknak. 

Semua tu, ada dlm minda korang. selagi tak bergerak, tak terlaksana. all u need is just one move. tukar baju workout, pasang kasut n start. And dont forget the music, it keeps you going.. ;) 

Layan G-Dragon - Heartbreaker. You will push more. Selamat berhujung minggu semua. Jangan Malas !


No comments:

Post a Comment